NYTT DRAPERI MONTERAT
Draperi med siktruta, keder och kardborre monterat ute hos lagerkund i södra Stockholm
Klicka här för att se hur snyggt det blev!

 

Betalningsvillkor Privat

Här nedan hittar ni betalningsvillkoren som gäller för privatpersoner.
Läs alla villkor på denna sida så ni är insatt i villkoren som gäller samt våra rutiner runt betalningar.

VIKTIGT OM ADRESSER TILL PRIVATPERSONER
För att kunna handla på faktura MÅSTE adressen till er folkbokförda adress skrivas in, det är också dit vi kommer skicka produkterna.
Om ni vill ha leverans till annan adress, betala då med KORT, så ordnar vi leverans till annan adress än den folkbokförda.

30 dagar, E-postfaktura PDF
Vi fakturerar er på 30 dagar netto. Fakturan skickas till av er uppgiven e-postadress.
I samband med order kontrolleras ni mot kreditdatabas och kontot beviljas omedelbart om kontrollen visar ok.
Ni får fakturan direkt från oss, vi använder oss inte av kreditinstitut. Välj gärna e-Faktura (PDF) för miljöns skull.
Vi debiterar inte faktureringsavgifter. Fakturan kommer skickas till er från vår adress ekonomi@plastman.se
OBSERVERA att order med varuvärde under 500:- inkl. moms MÅSTE betalas med kort, där kan ni inte välja faktura.

30 dagar, Pappersfaktura
Vi fakturerar er på 30 dagar netto. Fakturan skickas till er postadress med vanlig postgång.
I samband med order kontrolleras ni mot kreditdatabas och kontot beviljas omedelbart om kontrollen visar ok.
Ni får fakturan direkt från oss, vi använder oss inte av kreditinstitut. Vi debiterar inte faktureringsavgifter.
OBSERVERA att order med varuvärde under 500:- inkl. moms MÅSTE betalas med kort, där kan ni inte välja faktura.

Kortbetalning
Ni kan betala med VISA & Mastercard. Ni kopplas via säker länk till vår samarbetspartner DIBS. Läs mer på www.dibs.se.
Beloppet reserveras vid ert köp och vi "hämtar in" pengarna när vi registrerar ordern. OBSERVERA att ert kort kanske har andra debiteringsregler mellan er och er bank, ni kanske blir debiterade omgående. Kontrollera detta på ert kontoutdrag, eller kontakta er bank. Kvittot på köpet skickas till er med e-post.

 

Våra rutiner vid Försenad / Utebliven betalning
Om betalning uteblir jobbar vi i följande steg, i normalfallet:
#1 Faktura som passerat förfallodatum INDIKERAR vi omgående per e-post till fakturamottagaren eller beställaren.
#2 Om betalning uteblir så PÅMINNER vi med kravbrev, både på e-post och papper. Vi påför påminnelseavgift enligt lag.
#3 Om betalning fortfarande uteblir, eller avgiften inte betalas, kommer vi gå vidare via myndighet för att få betalt.

Räntefakturering
Vi avtalar med er i dessa villkor att debiterbar ränta är 18% och att hanteringsavgift för räntefakturan är 40:- + moms = 50:-.
Räntefakturan skickas efter att ordinarie inbetalningar kommit, så vi vet vad räntan blir.
Vid utebliven betalning används punkterna #1 samt #3 ovan.

Vi avtalar mer er i dessa villkor att betalningsvillkor för påminnelseavgifter & räntefakturor är 10 dagar netto.

Vi ser det som en självklarhet för alla parter att man följer överenskomna villkor.
Vår absoluta förhoppning är naturligtvis att alla betalar i tid, eftersom vi erbjuder fakturering utan avgifter, per 30 dagar.

 

Uppdaterade händelser på denna sida:
2017-11-04 - Betalning via Swish är borttaget från butikens kassa.
2017-10-02 - Gräns för fakturabetalning höjd till 500:- inkl. moms.
2017-01-10 - Nytt betalningsvillkor med Swish