NYTT DRAPERI MONTERAT
Draperi med siktruta, keder och kardborre monterat ute hos lagerkund i södra Stockholm
Klicka här för att se hur snyggt det blev!

 

Fraktvillkor Företag


FRAKTSÄTT
Vi får ofta frågan varför är det inte fraktfritt. Jo, frakt kostar pengar, fraktbolagen vill ha betalt. Om vi bakar in frakten i priset (gör produkten dyrare) så kommer det att bli dyrare för dig om du köper mer än en produkt med "inbakad" frakt, då en extraprodukt bara kostar marginellt mer att skicka. Dessutom skulle det slå snett på priserna för de kunder som vill hämta i vår lagerbutik, eftersom de inte utnyttjar frakten. Därför är detta system mer rättvist. Däremot sätter vi fraktpriserna så de speglar våra kostnader för våra kunders frakter, vår affärsidé är inte att tjäna pengar på transporter.

Felaktig fraktadress
Om kund anger en felaktig adress / felaktigt postnummer så kommer Plastman få en faktura från fraktbolaget för att de ska fortsätta transporten. Denna kostnad efterdebiterar vi alltid kunden. Kunden ensam är ansvarig för att de uppgifter de ger till oss är korrekta. Postnummer ska ALLTID vara belägenhetsadressens postnummer som fysiskt gäller för gatan. Om oklarhet råder vilket postnummer ni ska ange kan ni kontrollera detta på POSTNUMMERSERVICE.SE
Till felaktig fraktadress räknar vi också om ingen är på plats när fraktbolaget kommer. Även denna merkostnad debiteras kunden.

Frakt inrikes
Inom Sverige använder vi oss främst av Schenker och ibland även DHL. Fraktsätt bestäms av sändningens vikt, utformning och antal kollin. Vid order på 16000:- exklusive moms eller mer så är det alltid fraktfritt.

Avhämtning Stockholm
Du hämtar dina beställda varor på Plastmans Stockholmslager i Spånga. Efter din order mailar eller ringer vi dig om hur snabbt du kan avhämta produkterna.

LEVRERANSER & LEVERANSVILLKOR
Normal leveranstid ut från lagret är 1-2 dagar efter er order på våra lagerstandardprodukter. Fraktens kostnad i butiken är reserverad till "normalfrakter" - om leveransadresser är utanför det vanliga vägnätet, exempelvis öar eller annat mycket svårtillgängligt så kommer vi efterdebitera det på kunden. Om någon produkt är restnoterad eller andra leveransproblem uppstår kontaktar vi er (i första hand på telefon) för att se om vi har annan produkt som kan lösa problemet. Vår support när något krånglar ska vara vår styrka och er säkerhet att inget hamnar mellan stolarna. Leveransvillkor är fritt Plastmans lager undantaget när villkoren för fraktfritt gäller. Specialprodukter levereras enligt villkoren "Allmänna leveransvillkor för filmbranschen".


Uppdaterad 2017-11-04 (info om "Felaktig fraktadress" tillagd)
Uppdaterad 2015-11-19 (tidigare uppdatering)